Anti-stress voetmassage

Ervaar je één keer een Anti stress voetmassage dan zul je merken dat dit een uitstekende manier is om stress te bestrijden. Ontspanningsmassage is niet voor niets zeer actueel op dit moment.
Manuele behandelingsmethoden zijn zo oud als de mensheid. In het lichaam heeft alles een bepaalde samenhang en staat met elkaar in verbinding. Het lichaam bestaat uit een symfonie van trillingen die elkaar beïnvloeden. Als er storingen optreden in dit buitengewoon gecompliceerde systeem zal dit leiden tot ziekte, tenzij het natuurlijk vermogen tot zelfgenezing ervoor zorgt dat de balans hersteld wordt.
Het doel van een voetmassage is dat je door manuele massage een zelfgenezend proces stimuleert. In de voeten bevinden zich ongeveer 14000 zenuwuiteinden die door een voetmassage gestimuleerd kunnen worden.
Het effect van een voetmassage is dat het zorgt dat de levensenergie in beweging wordt gebracht en de mens zijn balans weer vindt.

Tijdens een voetmassage gebeurt er heel veel in ons lichaam o.a.

• de circulatie wordt gestimuleert waardoor het zuurstofgehalte in het bloed toeneemt ( je lichaam krijgt direct energie)
• de bloeddruk daalt (ontstressen van het lichaam)
• het bloed en de lymfe worden gestimuleerd om afvalstoffen af te voeren (het lichaam wordt ontgift)
• de spieren ontspannen en kunnen hierdoor herstellen
• het zenuwstelsel kan tot rust komen

Wanneer geen Anti-Stress voetmassage?

• Bij koorts en infecties
• Open wonden en open eczeem, of ernstige schimmelinfectie
• Ontstekingen of kneuzingen van spieren of gewrichten
• Trombose benen en aderontstekingen
• Oedeem veroorzaakt door hart/ vaatziekten, long-of nierproblemen
• Mensen die een chemokuur of bestraling ondergaan of kanker in de acute fase hebben.

Wanneer Anti-Stress voetmassage in overleg met de pedicure?

• mensen met gevoelsstoornissen in de zenuwen bijv. diabetes patiënten of mensen
• met bloeduitstortingen aan voeten of benen die een hersenbloeding hebben gehad
• mensen met reuma
• Bij zwangerschap